PERSOONLIJKE
AANDACHT

IEDER
NIVEAU

MET
PASSIE

PERSONAL TRAINING

Heb je iets meer motivatie nodig en heb je baat bij meer persoonlijke aandacht, dat kan via personal training.

Door met een personal trainer effectief aan je doelen te werken, is de kans niet alleen groter om je doelen te behalen, maar leer je ook waarom je bepaalde oefeningen moet doen om beter te worden.

Wil je wat meer persoonlijke aandacht, gericht en specifiek aan individuele doelen werken, sterker, fitter, mentaal groeien of juist meer aandacht aan je skills besteden, dan is personal training de uitkomst!

Train smarter, not harder..

WOD

De SPP lijn, vormt de rode draad van het WODRX-plan. SPP ook wel Specific Physical Program genoemd, geeft het beste weer wat Crossfit inhoudt. We beginnen ieder les met foamrollen (zie blogpost), daarna bereiden we de spieren voor op wat komen gaat, ook wel movement preparation (MP) genoemd.

De kern daarop volgend is geheel afhankelijk van de periodisering van het WODRX jaar. Is ons doel om sneller, sterker, explosiever te worden of juist om het langer vol te kunnen houden…

Daarna sluiten we af met een WOD (workout of the day), welke ook weer betrekking heeft op het algemeen doel.  Een WOD is vaak een combinatie van gewichtheffen, atletiek en gymnastiek.

Een WOD kan kort of lang zijn, variërend van 2 minuten tot 45 minuten. Dit is afhankelijk van het type workout en de opbouw daarvan.

Tijdens de SPP lessen noteer je je resultaten, gewichten en aantal reps in je WODRXlogboek. Daarin houd je je progressie bij en probeer je iedere keer weer een stapje verder te komen!

BACK TO BASIC

Soms is de drempel net iets te hoog… speciaal voor de beginnende crossfitter hebben wij daarom de back to basic lessen. Tijdens deze lessen wordt er dieper ingegaan op de verschillende bewegingen en technieken. Over het algemeen wordt er een skill, fundamental* en locomotion behandeld. Aansluitend komen deze oefeningen in steeds weer een verschillende workout terug.

Heb je moeite met een skill of fundamental of wil je deze gewoon even extra oefenen , is de back to basic ook geschikt. Even werken aan je skills om deze in een workout beter te kunnen toepassen.

Als je lid wordt krijg je een afvink lijst, op deze lijst kruis je aan welke bewegingen je weet, beheerst en op een bepaalde niveau kunt uitoefenen. Na het afronden van deze lijst brengen we je verder naar de SPP/WOD (Workout Of the Day) lessen.

*Er zijn 6 fundamentele bewegingspatronen die belangrijk zijn voor het goed functioneren en in balans blijven van ons lichaam:  duwen/trekken, roteren, buigen/strekken en locomotions (Een locomotion is een beweging die je continu door kan pakken zoals lopen en rennen. )

De functionele bewegingspatronen vormt de basis voor de technieken en oefeningen die Crossfit typeren. Voorbeelden van fundamentals zijn: squats, presses en deadlifts.

De back to basic lessen maken deel uit van het WODRXPLAN.

Voor meer vragen kun je terecht bij coach Karen. (hoofdcoach back to basic)

 

 OLYMPISCH GEWICHTHEFFEN (OLY)

OLY is een les waarbij we ons focussen op het Olympisch gewichthefften binnen de weightlifting zoals de Snatch en de Clean and jerk. We werken hier vooral aan de technische uitvoering van deze bewegingen zowel met PVC pijp als met lege barbells. Maar niet alleen staat de techniek centraal, ook de flexibiliteit, coordinatie en explosiviteit wordt onder de aandacht gebracht.

Het is belangrijk dat deze oefeningen goed worden uitgevoerd, zodat er op een verantwoorde manier, optimale resultaten worden behaald met een zo klein mogelijke kans op blessures.

De technieken uit deze les zullen je helpen om efficiënter te bewegen tijdens de WODS.

Masters 45+

Crossfit is voor iedereen, ongeacht de leeftijd. Bij Crossfit Energy is het voor de 45+er ook zeker mogelijk om de sport te beoefenen.
In de master lessen wordt er naast kracht en uithoudingsvermogen veel aandacht besteed aan balans en coördinatie. Scores worden strict bijgehouden zodat de progressie op elk gebied zeer zichtbaar is.

Mocht er al een blessure aanwezig zijn is het geen probleem om te starten met Crossfit. Voor alles is een oplossing op elk mogelijke manier.

De masters zijn een groep mensen vol enthousiasme, dankbaarheid en niet te vergeten erg gezellig.

CROSSFIT KIDS

Tijdens onze Crossfit kids lessen staan de volgende 4 factoren centraal:
Goed bewegen
Fitter worden
Samenwerken
Fun

Goed bewegen:
Juist in deze leeftijdscategorie is goed bewegen erg belangrijk omdat ze bewust worden van hun eigen lichaam en zo een goede basis kunnen leggen waar ze op latere leeftijd veel profijt van hebben.

Fit worden:
Op een speelse en samenwerkende manier willen we de kids laten ervaren dat sporten leuk en gezond is. Wanneer ze weten dat sporten bij je leefstijl hoort en het als positief gezien wordt, ze het ook prettig vinden om fit te blijven.

Samenwerken:
In de lessen leren kinderen samenwerken, het omgaan met obstakels, het nemen van eigen verantwoordelijkheid en het krijgen van feedback.

FUN:
Deze bovenstaande aspecten factoren met een hoop fun zorgt voor de perfecte Kids Crossfit les

CROSSFIT TEENS

Crossfit Energy Teens
Een speciaal programma gericht aan kinderen tussen de 11 en 17 jaar. Vanaf deze leeftijd zijn de meeste kids toe aan een uitdagender programma dat meer aansluit op de reguliere WODlessen. In deze lessen staat techniek nog meer centraal en richten we ons op het ontwikkelen van fysieke vaardigheden. Crossfit is geweldig voor kinderen vanwege de verschillende aspecten die aan bod komen. Het gaat van atletiek, tot gewichtheffen en gymastics.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat kids plezier hebben in sport en dat ze de voordelen voor hun lichaam en gezondheid er duidelijk van inzien. Gezond eten wordt een “normale” keuze en sporten is iets wat ze “gewoon” vinden.

De groepen worden bewust klein gehouden zodat iedere tiener persoonlijke aandacht krijgt en blessures worden voorkomen. Speciaal voor de teens hebben we barbells van 10kg!

TEAMWOD

Op vrijdag gaat iedereen de strijd aan, welk team is het snelst, sterkst, maar vooral het slimst. Tactisch gaat iedereen te werk om zo de andere teams te verslaan.

Teamwod, waarin samenwerking, communicatie en fun centraal staan. Opgedeeld in teams doe je samen een workout die variërend kan zijn in tijd, oefeningen en aantallen.

Afsluitend doe we met elkaar een borrel en dagen we elkaar uit voor de volgende keer! 😉

OPEN GYM

Tijdens de open gym uren kan je zelfstandig trainen. In deze uren is de keuze vrij wat je wilt doen en waaraan je wilt gaan werken.

Het WODRXplan is per week, zichtbaar in de box. Volg je de SPP lijn en kan je een dag niet, dan kan je natuurlijk altijd een les inhalen, het programma is immers uitgeschreven. Er is altijd een coach aanwezig maar je kan het niet vergelijken met een reguliere les, je bent zelf verantwoordelijk voor de invulling en je kan niet altijd terecht voor begeleiding.

De open gym is voornamelijk geschikt voor de ervarener crossfitter, die weinig begeleiding nodig heeft, verstand heeft van een warming up en de techniek kan waarborgen. De open gym is geschikt om te werken aan je zwakke punten, iedereen heeft ze, door er tijd aan te spenderen kun je stappen maken.

Rust is belangrijk voor het herstel van je lichaam, rust je niet voldoende, heb je minder energie, meer pijntjes en kan je zelfs overtraind raken. Wanneer je het WODRXplan zal volgen, is de kans veel kleiner dat dit zal gebeuren. Vraag de coaches om advies als je wil trainen tijdens de open gym uren en daarnaast het plan wilt volgen.

Heb je wat minder tijd om te trainen tijdens de ochtend- en avonduren, kan je er natuurlijk ook voor kiezen om een workout tijdens de open gym te doen. Houd hierbij jezelf goed in acht, hoe voel je je, wat heb je de afgelopen week gedaan en hoe ziet je verdere trainingsweek eruit.

We helpen je graag op weg.

 

PROMOTIEFILM

Proefles of direct inschrijven?

Druk dan gauw op de button aanmelden, en begin zo snel mogelijk!

Aanmelden