We weten allemaal hoeveel we verdienen, maar weten we ook hoeveel eiwitten we binnen krijgen?
Eiwitten zijn onwijs belangrijk voor herstel, spieropbouw en vetverbranding!

Vanuit de basis: eet groente, vis en vlees of vervang dit, noten, zaden, wat zuivel, 2 stuks fruit en geen suiker.

Laten we even inzoomen op eiwitten, waar zit dit in?
Kwark, vlees & vis, noten, bonen, eieren, peulvruchten, eiwit-shakes.

Hoeveel heb je dagelijks nodig?
Een niet-sporter: 1,0 gram per kilo lichaamsgewicht

Duur- en krachtsporters hebben wat meer eiwit nodig:
Duursporters: 1,4 gram per kilo lichaamsgewicht
Krachtsporters 1,8-2,0 gram per kilo lichaamsgewicht.

Wij als CrossFitters zitten daar natuurlijk tussen in omdat wij en aan duursport doen en daarnaast veel krachttraining doen, ik raad dus tussen de 1,7 en 2,0 gram eiwitten aan per kilo lichaamsgewicht! 

Hoe weet ik of ik voldoende binnen krijg?

Er zijn verschillende apps om jouw voeding te tracken, zelf werk ik graag met: myfitnesspall. 

In deze app vul je gedurende de dag jouw voeding in en zie je in 1 oogopslag of je voldoende eiwitten, vetten, vezels en koolhydraten binnen krijgt.
TIP: een gemakellijke manier om aan je eiwitten te komen is een eiwitshake. In 1 shake zit maar liefst 25-30 gram eiwitten!! 

Klik hier om te bestellen.

Groetjes Sandra